• Lorem ipsum

Ben je toch niet helemaal blij met je bestelling? Dan kun je producten retourneren* (zie retourvoorwaarden) binnen 14 dagen na ontvangst mits het product ongebruikt, ongedragen, onbeschadigd, ongemonteerd is gebleven en voorzien is van de originele verpakking. Het recht tot retourneren geldt alleen voor consumenten.

De kosten voor het retour sturen zijn voor rekening van de klant. Raadpleeg voor tarieven de website van de vervoerder die u wenst te gebruiken.

Let op: Voldoen de geretourneerde producten niet aan deze voorwaarden, dan kunnen we je retour helaas niet verwerken. Wij behouden het recht om geretourneerde producten te weigeren als het vermoeden bestaat dat de producten reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om beschadigd zijn.

De voorwaarden die wij stellen is dat de artikelen ongebruikt, ongedragen, onbeschadigd, ongemonteerd, in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nog eens 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief eventuele verzendkosten (alleen bij retournering van de volledige order) gecrediteerd.

Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en in de originele verpakking aan 123kinderwinkel geretourneerd worden.

Zorg er altijd voor dat jouw pakketje is voorzien van een Track & Trace code en bewaar het verzendbewijs. Zonder het bewijs van verzending met een Track & Trace code worden zoekgeraakte retouren niet terugbetaald. Het versturen van jouw retour via brievenbuspost waarbij je geen Track & Trace code krijgt is op eigen risico.

Let op: Retouren kunnen niet retour worden gestuurd naar een afhaalpunt/servicepunt. Je kunt het alleen retour sturen naar het adres dat je van ons krijgt bij aanmelding van de retour. 

Hoe maak ik gebruik van de retourregeling?

Heeft u al een account? Volg dan de volgende stappen:

  • Ga naar uw account: open account
  • Klik op het pijltje aan de rechterkant van uw bestelling.
  • Hier vindt u de knop ''retour aanvragen''

Heeft u geen account bij 123kinderwinkel? Volg dan de hieronder staande stappen:

  • Stuur een e-mail naar [email protected] binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket met de melding dat je (een gedeelte van) je bestelling wilt retourneren.
  • Je krijgt vervolgens een e-mail terug met het adres waarnaar je kan retourneren
  • Doe de artikelen (goed verpakt) weer in de doos, voeg een papier (factuur) met het ordernummer toe aan de doos en plak het retouradres op de doos.
  • Lever de doos in bij de vervoerder waar uw voorkeur naar uit gaat. Verzendtarieven willen nog wel eens voordeliger zijn indien je zelf thuis een label print. 
  • Je ontvangt binnen uiterlijk 14 dagen (doorgaans 3 werkdagen) na aankomst van uw retour het geld terug op je bankrekening.

* Indien het product niet aan de retourvoorwaarden voldoet worden retourkosten in rekening gebracht. Dit omvat een bedrag van € 6,95 die staat voor het retour sturen en het opnieuw verzenden van de producten.
 

Retourvoorwaarden

  • De kosten voor retourneren zijn voor de klant.
  • De artikelen dienen ongeopend, ongebruikt, ongedragen, onbeschadigd, ongemonteerd en in originele & onberispelijke staat zijn en voorzien zijn van de originele labels of verpakking.
  • Producten die een verzegeling hebben (omwille van de hygiëne) kunnen niet geretourneerd worden op het moment dat de verzegeling verbroken of beschadigd is.
  • Bij producten die geen verzegeling bevatten, worden producten gecontroleerd op beschadigingen of gebruikssporen. Indien een product dermate schade heeft van gebruik dan hoe het product verzonden is, krijgt de klant een optie om of de schade in mindering te brengen van de terugbetaling of voor een bedrag van € 4,95 het product opnieuw naar de klant te laten zenden. Hierover wordt de klant vooraf geïnformeerd.
  • Indien de keuze van de klant uit blijft bij een beschadigd product, kan de retour niet verder worden afgehandeld.

Uitzonderingen van producten die wij niet retour nemen:
    •  Matrassen die uit de verpakking zijn gehaald kunnen niet worden geretourneerd.
    • Ondergoed en sokken worden omwille van hygiëne niet retour genomen.
    • Opblaasartikelen.

Waarom geen gratis retour?
De kosten die gemaakt worden voor het retourneren (vervoerders versturen helaas niets gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door een opslag bovenop de verkoopprijs van de producten. Dat zouden wij ook kunnen doen (onze producten allemaal duurder maken) en daarmee doen lijken alsof we geen verzend- en retourkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dan gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

De webwinkels die geen verzend- en retour kosten rekenen, verdienen zonder dat u het door heeft op de 'geen verzend- en retourkosten'.

Daarnaast zijn retouren helaas niet duurzaam. 
https://nos.nl/op3/artikel/2263443-jouw-gratis-retourzending-is-niet-zo-gratis-als-je-misschien-denkt.html

Zie hier de gevolgen van jouw bestel- en retourgedrag.
https://nos.nl/op3/artikel/2263446-retour-rumoer-dit-gebeurt-er-met-de-pakjes-die-jij-gratis-terugstuurt.html